Draft review - Miami Dolphins

Postet af Bundgaard - 29 april 2009 21:03
I vores AFC East draft review rundtur er vi nået til Miami Dolphins.

CB Vontae Davis (#25 overall)
QB Pat White (#44)
CB Sean Smith (#61)
WR Patrick Turner (#87)
WR Brian Hartline(#108)
TE John Nalbone (#161)
FS Chris Clemons (#165)
OT Andrew Gardner (#181)
OLB J.D. Folsom (#214)

Dette var for mig at se en meget overraskende draft fra Phins side - ikke fordi den nødvendigvis er dårlig men fordi den ikke er særlig Bill Parcells-agtig.

Dolphins manglede forstærkninger til flere positioner inden årets draft - specielt WR, CB og OLB måtte være på ønskesedlen. Set i det lys er det ikke overraskende at holdet fra Florida valgte CB Vontae Davis med deres første pick. Når det alligevel kom noget bag på mig, så er det fordi at Davis, der ellers har alt det du ønsker dig i en CB, også er kendt som en spiller der har det utroligt svært med autoriteter og mangler respekt for trænerne, er udisciplineret i sit spil og alt for ofte melder sig ud af kampen, er en prima donna og mangler arbejdsmoral. Derfor var Davis også i et par omgange henvist til at spille på 2. holdet i college. Brormand - TE Vernon Davis - har nogle af de samme karaktertræk og har indtil videre ikke rigtigt formået at leve op til sit potentiale hos 49ers, der ellers valgte ham med 6. valget i 2006 draften. Der er ingen tvivl om at Vontae Davis er et kæmpe talent, men hans mange character issues kan meget vel forvandle ham til en af draftens store busts.

For femte gang på fem år brugte Dolphins et 2. rundevalg på en QB. Valget faldt i denne omgang på Pat White, der vil give holdet ekstra muligheder i deres wildcat-angreb, da White både kan kaste, stikke af på egen hånd eller fungere som receiver. Dér hvor jeg bliver noget tvivlende omkring det pick, er når Phins så melder ud at de sørme har planer om at bruge Pat White som "rigtig" QB og ikke kun på enkelte gimmick plays. Så er det jeg spørger: har de set Pat White? Han er simpelthen så lille og spinkel at jeg fristes til at bruge betegnelsen diminutiv. Dertil kommer at White er samme type QB som Michael Vick - altså en QB der på mange måder er mere farlig når han vælger at løbe med bolden istedet for at kaste... hvordan skal tændstikmanden White overleve de tæsk han vil få i NFL?

Så valgte Phins endnu en CB. Sean Smith har er et solidt valg med masser af upside, men er også lidt af en tweener der hverken er rigtig CB eller Safety...

Så kom turen til WRs og Phins valgte to i træk i henholdsvis 3. og 4. runde... de fleste mener dog at der i begge tilfælde blev reach'et og at de blev valgt én runde for tidligt. Hverken Patrick Turner eller Brian Hartline er særligt hurtige spillere og de vil formentlig få ganske svært ved at vriste sig løs af opdækningen i NFL og har meget begrænset upside. Hartline er hovedsageligt kendt som en fremragende special teamer.

De resterende valg har jeg ikke de store kommentarer til...

Som nævnt i starten en meget atypisk draft af Parcells, der normalt vælger football-spillere frem for atleter... sådan skulle det åbenbart ikke være denne gang (i hvertfald med topvalgene). Phins draft står og falder for mig at se med Vontae Davis. Kan Parcells og co. få ham til at udnytte sit potentiale eller er han den evige under achiver med stjernenykker?

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

  • At 30/04/2009 16.42.00, Blogger Bundgaard said…

    Godt at se at flere af jer hopper med på Twitter-vognen! :)

     
  • At 30/04/2009 16.47.00, Anonymous Lrdzz said…

    Damn it, Bundgaard. Du gør mig tin crack-whore af sociale medier.
    Jeg er for gammel til det pis, og i øvrigt plager min prostata mig noget så væmmeligt :)

     
  • At 30/04/2009 17.32.00, Blogger Bundgaard said…

    for ti år siden ville vi have mødtes til banko, i frimærkeklub, ved de énarmede tyveknægte på bakken, stambænken i tivoli eller have bygget en modelbane til elektriske tog :-D

     
  • At 01/05/2009 12.35.00, Anonymous Jesper said…

    Ikke overraskende er jeg ikke 100% enig med den gode Bundgaards vurderinger. Men når det kommer til Phins er jeg også en optimist :)

    Pat White; jeg tror heller ikke på at han bliver en 'rigtig' QB, men jeg tror på at han bliver rigtig god, og kommer til at passe voldsomt godt ind. Og så har jeg en stensikker tiltro på at Vontae, vil se hvordan det gik hans bror, og andre af de her problemspillere, og lægge to og to sammen og shape up!

    Men spændende bliver det.

     

Jets har fritstillet Brett Favre

Postet af Bundgaard - 10:42
Jets har fjernet Brett Favre fra deres reserve-retired liste og har dermed opgivet alle rettigheder til den aldrende QB, hvis han endnu en gang skulle gå hen og ombestemme sig og alligevel vil spille i 2009.

Favre er nu free agent og kan frit skifte til et hvilket som helst hold, man siger selv at det ikke er på tale.

Favre-eksperimentet sidste år gik langt fra så godt som amn kunne have håbet på, men jeg mener stadig at Jets traf det rigtige valg da man byttede sig til ham. Det var en helt unik mulighed der åbnede sig, så jeg bebrejder ikke nogen for at man tog chancen... faktisk tværtimod.

...og hvem gider egentlig også at tænke på det nu, hvor fremtiden tilhører Mark Sanchez?

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

Draft review - Buffalo Bills

Postet af Bundgaard - 28 april 2009 19:54
Draften er ovre og du har sikkert allerede læst et hav af artikler om de spillere Jets valgte, hvorfor de valgte dem og om det var godt eller skidt... men hvad med de øvrige AFC East hold?

Her på newyorkjets.dk tager vi et kig på divisionsrivalerne - Første hold i vridemaskinen er Buffalo Bills:

DE Aaron Maybin (#11 overall)
C Eric Wood (#28)
S/CB Jairus Bird (#42)
G Andy Levitre (#51)
TE Shawn Nelson (#121)
OLB/S Nic Harris (#147)
CB Cary Harris (#183)
CB Ellis Lankster (#220)

Bills havde to forholdsvis store behov der skulle dækkes i årets draft - én pass rusher og én tackle til at fylde hullet på LT efter Jason Peters blev tradet til Eagles.

Første behov blev adresseret med Bills første pick i 1. runde, hvor man valgte Penn States Aaron Maybin. Ved første øjekast er valget af Maybin helt okay, men ser man det lidt efter i krogene, så synes jeg at det halter en anelse. Mange scouts mener at Maybin vil være bedst som OLB i et 3-4 forsvar og ikke som 4-3 DE, som han vil være det hos Bills. Dertil kommer at Maybin nok har tonsvis af potentiale, men også er lidt af et projekt... jeg forstår ikke helt at man ikke valgte Brian Orakpo, der er mere poleret og som er en rendyrket DE.

Derefter havde Bills flere gange muligheden for at vælge en OT, men lod både Michael Oher og Phil Loadholt passere forbi. Istedet valgte man så at reache efter C Eric Wood og i anden runde valgte man G Andy Levitre. Det er begge meget fysiske spillere og vil givetvis kunne hjælpe Bills o-line i kampen mod AFC East rivalernes store NTs, der totalt udraderede Bills i den forgangne sæson.

I TE Shawn Nelson fik Bills deres version af Dustin Keller. Af en eller anden grund faldt samtlige af de ellers fremragende pass catching TEs i årets draft og Bills kan meget vel have fået et steal af de større da de valgte Nelson i 4. runde.

Jeg forstår ikke helt hvorfor Bills valgt at bruge tre picks på CBs - det er sgu da et af deres stærkere områder!?!! Jairus Byrd kommer formentlig til at fungere som safety, mens de to sene valg (Harris og Lankster) formentlig for svært ved at tilkæmpe sig en roster spot.

Det sidste pick jeg mangler at kommentere på er Nic Harris, der både har spillet safety og OLB i college... altså en af de der tweener typer, man ikke rigtig kan placere. Jeg har læst at Bills vil forsøge sig med at lade ham spille OLB, men der er spørgsmålstegn ved om han er stor og stærk nok. Han er dog en hårdt arbejdende og intelligent student of the game... hmmmm, underligt at Mangini og hans Browns ikke samlede ham op!?!!

Alt i alt en okay draft af Bills... men der er sgu nogle spøjse valg og prioriteringer imellem.

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Newyorkjets.dk - nu også på Twitter

Postet af Bundgaard - 13:07
Det skal ikke hedde sig ude i byen, at Newyorkjets.dk ikke er med på noderne! Derfor kan du nu også følge os på Twitter - det skulle jo være så moderne...

...og hvad skal vi så bruge dét til?

Svaret er nok, at det ved vi ikke helt endnu. Umiddelbart forestiller vi os at det vil kunne bruges til at levere helt korte nyheder og rygter, der måske ikke er helt kød nok på, til at kunne blive til en post her på bloggen.

Der ud over vil vi også bringe små servicemeddelelser og teasere for kommende indslag på newyorkjets.dk.

Etiketter: ,

Flere nyheder og artikler

  • At 28/04/2009 13.54.00, Anonymous Lrdzz said…

    Oplevede ikke draften, da jeg var væk hele weekenden.

    Jeg vil lige starte med at sige tak til Jer for svarene i præ-draft rundbordssamtalen.

    Jeg er ikke helt hed på Jets draftstrategi. Prisen for Sanchez var helt fair - men vi er tyndere på safety (Elam kunne have gjort det godt under Ryan som indskifter her og der, tro jeg) og på DE (selv om jeg ikke elskede Coleman så meget som Bundgaard ;) ). Ratliff er et stort spørgsmålstegn, og formentlig et totalt longshot som andet end career back-up. I det hele taget er vi tynde mange steder.

    Det, jeg ikke fatter, er, at Jets ikke tog en QB i første runde i de tidligere drafts, hvor de havde muligheden....?

    Faren ved at satse på kvalitet over kvantitet er også¨stor. Steelers og Pats propper hele tiden nye patroner i hylsteret, før de gamle er fyret af (også selv om Pats har draftet ringe de seneste år). Jets fylder holdet med veteraner med store kontrakter, de formentlig ikke kommer til at opfylde til enden - med det potentielle resultat at de efterlader enorme huller, som skal fyldes af enorme spørgsmålstegn i nærmeste fremtid.

    Når det så er sagt, så respekterer jeg, at Tanny bygger et vind-nu-hold - det må også få Sanchez til at slikke sig om munden, at han får en solid O-line, et godt løbeangreb og skal dyste om pladsen med en mand, der endnu ikke har formået at gøre QB-pladsen til sin.

    Greene ser ud til at være genial sammen med Leon, men jeg de brækkede altså lidt banken for at få fat i ham, føler jeg.

    Blocking TE? WR? DE? Punter? LB-dybde? O-line-dybde (ja, jeg ved vi fik en i 6. runde, men mere vil have mere) Alt skal komme via trades eller free agents eller undrafted free agents. Stadig mange huller, som kunne være lukket i draften - med spillere, der kunne lære systemet og groomes som fremtidige startere.....

     
  • At 28/04/2009 23.50.00, Blogger Bundgaard said…

    Hej Lrdzz!

    Gode pointer du har og jeg er overvejende enig i dine betragtninger.

    Når man tager hvad Browns forlangte for at lade Jets rykke op og vælge Sanchez i betragtning, så er der for mig at se slet ikke noget at betænke sig på!... hvorfor man ikke har taget en QB i de sidste par år?... tjaa, for det første tror jeg ikke at det er Manginis stil at vælge en QB så højt og så var QB-situationen trods alt mere sikker dengang Pennington stadig var i folden.

    Det er lidt sjovt at se hvor forskelligt Jets og Pats har grebet de sidste par drafts an, og vi kan nok blive enige om at det Pats gør, ser rigtig fornuftigt ud (om ikke andet så indtil de kun kan finde plads på rosteren til de spillere de draftede i 1. og 2. runde), men Pats er også i en helt anden situation end Jets. Pats er i førertrøjen, hovedsageligt fordi de var usansynligt heldige med et 6. rundevalg tilbage i 2000, men også fordi at de har en grundstamme på holdet på plads. Det har Jets ikke og derfor bliver Tannenbaum nødt til at gamble og tage nogle chancer som Pats ikke behøver.

    Jeg tror med andre ord at det er lettere at bevare status quo end at forbedre sig, for der er ikke nogen hold der ikke mister talent hvert eneste år - det er simpelthen uundgåeligt og derfor må man (hvis man hele tiden vil blive bedre) forsøge at foretage nogle tigerspring f.eks. ved at signe dyre free agents, handle sig op i draften osv.

    Mht. de needs du nævner til sidst så tror jeg det er muligt at finde en blokerende TE bland UDFAs... men jeg hørte faktisk et interview med Ryan forleden hvor han sagde at de stort set aldrig opererede med en sådan under hans tid i Baltimore...

    Jeg synes stadig at du stiller ALT for store krav til dybden på de forskellige positioner... jeg ser f.eks. vores LB-situation som temlig meget mere stabil end f.eks. Patriots. Alle hold har steder hvor en skade får hele kort huset til at vælte - sådan er vilkårne når rosteren pinedød skal skæres ned til 53 spillere og der oveni også er et maximum beløb man må bruge på at aflønne disse.

    For mig at se er Jets kun en ægte #1 receiver fra at have et yderst komplet hold uden egentlige svagheder... så kommer der selvfølgelig alt det her med ny HC og nye systemer, rookie QB osv. så jeg råber ikke Super Bowl (endnu!), men jeg synes at vi er på rette vej.

     
  • At 28/04/2009 23.59.00, Blogger Bundgaard said…

    Mht. til Coleman så tror jeg ikke han er Ryans type og jeg tror at hans plads ville være blevet overtaget af Ryan-favoritten Marques Douglas alligevel, så ikke det helt store tab der.

    Abram Elam kunne jeg godt lide, men han var trods alt "bare" backup.

    Det er værd at bemærke at tre af de mest interessante UDFAs som Jets har signet er netop DEs og Safety - nemlig Zach Potter, Jamaal Westermann og Emanuel Cook.

    There's your dept - HEP-HEY! :D

     
  • At 29/04/2009 07.52.00, Anonymous Lrdzz said…

    Jeg mener dybde i den forstand, at kvaliteten på anden valgene til nogle af positionerne er lav - det er ikke noget problem at fylde sit roster med varme kroppe (undrafted free agents f.eks.).

    Problemet er bare, at de varme kroppe ikke kender systemet (det gjorde en mand som Elam) eller er rookies med alle de fejl og mangler, som rookies normalt går og har (ufrivillig vandladning og alt det der).

    Fordi andre franchises er tynde i dybden på afgørende pladser (du nævner Patriots - og ja, de er pressede på LB), så får det mig ikke til at sove mere roligt. Jets har proppet mange dyre drenge på rosteret, og så er der desværre ikke så mange gyser til kvalitet i dybden. Den er jeg helt med på.

    Hvis Ryan kører Baltimore-stilen, så er LB og DE ekstremt vigtige positioner. En skade til en af de dyre startere vil være katastrofal for en lang sæson. Man kan kun håbe, at Gholston udvikler sig under Ryan - og måske går ind og viser at han kan dække begge pladser(?).

     
  • At 30/04/2009 12.58.00, Anonymous Burkarl said…

    Jeg er godt nok ret ny i forhold til Twitter, men jeg kan ikke finde newyorkjets.dk derinde? hvad skal jeg søge på?

     
  • At 30/04/2009 13.11.00, Blogger Bundgaard said…

    Indse det Lrdzz - du kommer ALDRIG til at sove roligt om natten :)

    Det kunne faktisk være sjovt at se en opgørelse over hvordan de forskellige holds lønninger er fordelt på hhv. startere og backups.... men jeg er ikke sikker på at man bare sådan uden videre kan sige noget fornuftigt udfra tallene... teoretisk set burde de dårligste hold også have større cap room end de rigtig gode, men sådan forholder det sig jo ikke.

    Redskins har i den tid Dan Snyder har siddet ved roret været notorisk kendt for at bruge tonsvis af penge på FAs (...men vi er vist snart ved at have vippet dem af tronen)og alle siger "at nu har de da ikke råd til noget i år", men alligevel finder de lige 100 millioner at kaste efter Haynesworth... og 40 mere til DeAngelo Hall.

    Man kan få råd til rigtig meget hvis man formår at skrue kontrakterne rigtigt sammen... men kikser det, så vælter hele korthuset så til gengæld også med et brag

    hmmm...kan spillekort brage?

     
  • At 30/04/2009 13.13.00, Blogger Bundgaard said…

    Hej Burkarl

    Du skal bare følge linket i posten ...eller i menuen til venstre.... eller i bunden af twitter-boksen i menuen til højre... eller via linket på facebook gruppens side

     
  • At 30/04/2009 13.15.00, Blogger Bundgaard said…

    ...ah, du fandt det selv kan jeg se :)

     
  • At 30/04/2009 15.56.00, Anonymous Lrdzz said…

    Bundgaard, du har selvfølgelig en pointe med løn - der er altid nogle kontrakter, der kan omstruktureres et eller andet sted for at skabe plads til de dyre drenge. Tanny er en wizard til det, og de enkelte spillere er som regel med på idéen, fordi det ofte hjælper dem selv i det korte løb og holdet i det lange løb (større chance for Lombardien og større chance for flere penge i bonus for den enkelte spiller på et stærkere hold).

    Du har også en stærk pointe mht. at Jets ikke kan tillade sig samme draft-strategi, som Steelers og Pats kører - de bliver nødt til at tage chancer. Men jeg er bare bange for, at man ikke hele tiden kan tage chancer, fordi det bider een i skiverne nogle år ude i fremtiden.

    Men jeg er helt med på Sanchez-vognen, når det nu ikke kan være på andre måder. Jets manglede det fjæs, der skal være med til at skabe den fornødne furore omkring en franchise, der har investeret tungt i nyt anlæg og nyt stadion.

    Greene kan også vise sig at blive en kæmpe gevinst i en 3RB rotation, hvis man (som i Baltimore) satser på løbeangrebet - Damien Woody har lige sagt, at Jets kommer til at løbe bolden mere næste år. Super.

     
  • At 30/04/2009 16.41.00, Blogger Bundgaard said…

    Jeg giver dig fuldstændig ret i at det er risky business det Tannenbaum har gang i... heldigvis ser det ud til at han går mere metodisk til værks end f.eks. Redskins. Lad os håbe at det bliver ved med at gå og at vi ikke planter os selv i et cap helvede om et par år.

     

Første UDFA i hus

Postet af Bundgaard - 27 april 2009 07:29


Tannenbaum lovede på et pressemøde i går, at han og Rex Ryan ville være på overarbejde i de kommende dage, for kampen om at få tegnet kontrakt med de spillere der ikke blev draftet i weekenden er nu i fuld gang.

...og den første spiller er signet:

DE Jamaal Westerman, Rutgers

Med kun tre picks i årets draft kan vi nok forvente at Jets bringer lidt flere UDFAs ind end vanligt... og Rex Ryan har tidligere haft succes med UDFAs. Bart Scott, Jim Leonhard og Marques Douglas kom således alle ind i NFL som UDFAs.

*EDIT: Ifølge Dave Hutchinson har Jets signet yderligere en håndfuld spillere:

Emanuel Cook, S, South Carolina
Chris Pizzoti, QB, Harvard
TJ Conley, P, Idaho
Tavita Thompson, OT, Oregon State
Kyle Link, OT, McNeese State
Andrew Davie, TE/LS, Arkansas

**EDIT: ...og lidt flere til listen:

Matt Kroul, DL, Iowa
Robert Myers, TE, Utah State
Zach Potter, DE, Nebraska
J’Nathan Bullock, TE, Cleveland State - Basketball

...jeg har ikke kunnet finde noget officielt om at disse spillere er signet, så tag det for hvad det er.

Etiketter: ,

Flere nyheder og artikler

  • At 27/04/2009 10.11.00, Blogger Mathias Oehlenschlæger said…

    Hvis Emanuel Cook er signet blvier jeg jubelglad.. tror han kan blive en rigtig god S i NFL.. er lidt foruroliget over at der uingen WR's er iblandt.

     
  • At 27/04/2009 13.18.00, Blogger Rasmus Hansen said…

    P.t. har vi Cotchery, Stuckey, Smith, Clowney, Henry og Raymond som WRs så vi har masser af dybde på WR så det mener jeg ikke er et problem. Problemet på WR er at vi mangler en #1.

     
  • At 28/04/2009 08.55.00, Anonymous Lrdzz said…

    Vi har også Wallace Wright, som plejer at få en roster-plads før de andre pga ST.

     
  • At 28/04/2009 18.50.00, Blogger Bundgaard said…

    Jeg er helt enig med Rasmus - det er ikke dybde vi mangler men en 1. receiver... de er sværre at finde blandt UDFAs!

    En spiller jeg glæder mig over vi har fået i hus er Zach Potter. Han havde en mid round grade på flere draft sites og skulle passe godt ind i et 3-4 forsvar som DE.

     

With the 193. pick the New York Jets selects

Postet af Bundgaard - 26 april 2009 22:57



En stor onskabsfuld satan til O-linien - Det skal jeg ikke beklage mig over... kommer lige til at tænke på at Bill Calahan må kende Slauson fra den gang han var HC for Nebraska.

Etiketter: ,

Flere nyheder og artikler

Shonn Greene highlights

Postet af Bundgaard - 21:10

Jeg er ret vild med valget af Shonn Greene, selvom prisen virker lige i overkanten...

Etiketter: ,

Flere nyheder og artikler

  • At 29/04/2009 09.29.00, Anonymous Rasmus Klump said…

    Jeg tror lidt Jets har set, at man kan få stor succes ved at bruge en lille RB med kæmpe træstammer af lår (Maurice Drew-Jones). Han bliver nok ikke den nye Leon, for han er ikke en person der løber for særlig mange yards per. løb. Hvis han kommer forbi LB'erne og op til safetys, så har han måske en chance, men tror ikke han kan løbe igennem en NFL LB, som han gør i college.

     

Prisco er vild med Jets handel og valg

Postet af Bundgaard - 20:49
Pete Prisco, der ellers normalt ikke har mange roser til Jets, har svært ved at få armene ned efter at Jets trade op og tog Mark Sanchez i går.

+A giver Prisco således Jets og det er den højeste karakter han giver noget hold for deres valg i 1. runde.

Andet sted på CBS Sportsline skriver Prisco:

That's the only way to describe their move up to land Mark Sanchez. They have their franchise passer. No more broken down, old quarterbacks in New York. Sanchez will be special.

The Jets fans will come to love him. You wait and see.

[...]Somebody arrest Jets general manager Mike Tannenbaum. He committed grand theft Saturday.

Jeg er for en gangs skyld enig med Prisco - Jets fik deres QB of the Future uhørt billigt!

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

Jets trader op igen

Postet af Bundgaard - 16:16
Jets har handlet sig op i toppen af 3. runde og har med det 65. pick valgt Iowas RB Shonn Greene.

Mere senere...

*UPDATE: Det var et dyrt move! Lions 3. rundevalg (65) for Jets 3. rundevalg (76), 4. rundevalg (115) og 7. rundevalg (228)... dermed har Jets kun et pick tilbage i årets draft, nemlig i 6. runde (193)

Etiketter: ,

Flere nyheder og artikler

Sanchez på KCAL9

Postet af Bundgaard - 12:52

Etiketter: ,

Flere nyheder og artikler

Stadig masser at komme efter

Postet af Bundgaard - 12:05
1. og 2. runde er ovre, men der er stadig masser af spændende spillere tilbage på brættet.

Her er nogle af dem jeg synes at det er værd at holde øje med senere i dag:

RBs:
Shonn Greene, Iowa
Andre Brown, North Carolina State
Rashard Jennings, Liberty

WRs:
Mike Thomas, Arizona
Derrick Williams, Penn State
Juaquin Iglesias, Oklahoma
Louis Murphy, Florida
Ramses Barden, Cal Poly
Mike Wallace, Ole Miss
Johnny Knox,

O-line:
Jamon Meredith, OT, South Carolina
Duke Robinson, OG, Oklahoma
Gerald Cadogan, OT, Penn State
Kraig Urbik, OG, Wisconsin
Herman Johnson, OG, LSU

D-line:
Jarron Gilbert, DE, San Jose State
Chris Baker, NT, Hampton
Terrence Knighton, DE, Temple
Sammie Lee Hill, NT, Stillman
Terrance Taylor, NT, Michigan
Zach Potter, DE, Nebraska
Rulon Davis, DE, California

TEs:
Bear Pascoe, Fresno State

LBs:
Michael Johnson, Georgia Tech
Jasper Brinkley, South Carolina
Kaluka Maiava, USC

DBs:
Rashard Johnson, S, Alabama
D.J. Moore, CB, Vanderbilt
Chip Vaughn, S, Wake Forest
Asher Allen, CB, Georgia
Gregory Toler, CB, St. Pauls
Victor Harris, CB, Virginia Tech

... og mange flere ;-)

Jeg har desværre nok ikke mulighed for at være på chatten (findes i menuen til venstre) før 21-22 tiden i aften, men indtil da er I selvfølgelig mere end velkomne til at indtage chatrummet og snakke Jets, Sanchez, Draft og havd i nu ellers måtte have lyst til...

Forsat god draft!

Etiketter: ,

Flere nyheder og artikler

Vi tog Sanchez!

Postet af Rasmus Hansen - 25 april 2009 23:04


Som både Bundgaard og undertegnede længe har drømt om så valgte vi Mark Sanchez i første runde. CHRISTMAS IN APRIL BABY!

Som forventet var vi tvunget ud i en handel og Tannenbaum lavede hans måske bedste handel til dato ved at handle med vores gamle ven Mangini og få fat i det 5. valg i årets draft fra Cleveland Browns.

I handlen sender vi vores førsterundevalg i år (17), andenrundevalg i år (49) samt Abram Elam, Kenyon Coleman og Brett Ratliff. Selvom de tre spillere selvfølgelig har en værdi er Elam og Ratliff backups og Coleman kan nu erstattes af Marques Douglas som jeg personligt tror kan gøre det mindst lige så godt. En super handel for os!

Her er den profil Bundgaard tidligere skrev på Mark Sanchez.


Vi vender selvfølgelig tilbage med meget mere omkring Sanchez over de næste timer, dage og uger.

J-E-T-S! Jets! Jets! Jets!

Etiketter: , , , , , ,

Flere nyheder og artikler

  • At 25/04/2009 23.33.00, Blogger Bundgaard said…

    til den pris (ét 2. rundevalg og tre gennemsnitlige spillere - og så er jeg vist flink) og med muligheden for at vælge en QB of the future ville jeg også slå til!

    Sanchez er meget tæt på at være øverst på det draft board jeg aldrig fik lavet...

     
  • At 26/04/2009 01.28.00, Anonymous kaptajnjets said…

    Hey Gutter!

    Undskyld jeg er lidt sent på den men har været ude at drikke lidt pils!
    Men hallo New York Jets fans, tillykke med vores nye francise QB:-) Vi har mistet 3 (RESERVE), nej, spillere der kan erstattes+ 2 runde valg, med Mark "are you fucking kidding me" Sanchez". Vi har nu og de næste par år et super solidt hold med et QB ansigt udadtil.(håber jeg)!!! Glæder mig allerede helt vildt til sæsonstart:-)
    Jubiiiiiiiiiiiii....
    Når I ser en Jets Sanchez trøje i Århus er det kaptajnjets:-)

     

NYJ.dk Draft Day Chat

Postet af Bundgaard - 11:27
CHRISTMAS IN APRIL!

Så er det i aften at Roger Goodell går til podiet i Radio City Music Hall og erklærer 2009 versionen af the NFL Draft for åben og at Detroit Lions er on the clock.

Her på newyorkjets.dk åbner vi vores chat room og byder indenfor til snak om de draft aktuelle spillere, de forskellige holds valg... og selvfølgelig New York Jets.

Vi er på chatten fra ca. kl. 21 og så ellers frem til den bitre ende, så kig ind. Det plejer at være vildt underholdende!

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Tannenbaum kigger opad

Postet af Bundgaard - 00:29


Ifølge ESPN siger Mike Tannenbaum at Jets vil forsøge at handle sig op i draften.

Der spekuleres selvfølgelig i hvem Jets er ude efter og den "hovedmistænkte" er selvfølgelig Mark Sanchez, men Tannenbaum holder alle døre åbne:

"We are not fixated on Mark Sanchez," Tannenbaum said fo the USC quarterback. But league sources say the Jets are competing with the Washington Redskins for Sanchez. The Redskins, at No. 12, are in a better position to move up to No. 4 to take Sanchez.

Om der er tale om ren og skær smoke screen ved vi om mindre 24 timer. Tannenbaum har tidligere vist at han ikke er bange for at trade op efter den spiller han vil have og han er heller ikke bange for at lave et splash - det har vi set i free agency. Der er med andre ord ikke ret meget der vil kunne overraske mig, men det virker sgu noget mistænkeligt, at den ellers så hemmelighedsfulde Tannenbaum melder så klart ud her kort før det går løs.

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Newyorkjets.dk rundbordsdiskussion - Pre Draft Edition

Postet af Bundgaard - 24 april 2009 08:00


Så er Draft Day lige om hjørnet og i den anledning har vi bedt jer - bloggens læsere - om at levere spørgsmålene. Den invitation har Kaptajnjets og Lrdzz taget til sig og tak for det!

For at undgå en række af enslydende svar, så har vi ved et par af spørgsmålene valgt at blot én af os svarer og de andre to så kommenterer

Lad os hoppe ud i det.


Hvilke på hvilke positioner er vi tyndt besat og skal adressere i draften?

Rasmus: Jeg tror de fleste er enige om at vores to svageste positioner lige nu er WR og QB men når det er sagt mener jeg ikke at det er et must at drafte til de to positioner, specielt ikke i første og anden runde. Jeg mener at vores trup pt. er rimelig solid men at det er ret få positioner hvor vi har alle de elite spillere vi skal bruge. ILB og S er solidt besat men på stort set alle andre positioner kan vi bruge opgraderinger.

På D-line er alle starterne i omegenen af 30 og vi har brug for fremtidens folk der samt mere dybde når f.eks. Jenkins skal have en pause. På OLB har vi tre, på papiret, gode spillere men hverken Thomas eller Gholston leverede varen sidste år, og med en god OLB kan vi også cutte Thomas om et år og slippe af med hans høje løn. På CB har vi en blandet landhandel og selvom det ser meget godt ud i år, så er det langt fra sikkert at vi har Sheppard næste sæson - så en ny CB er heller ikke af vejen.

På offence har vi en aldrende RB der snakker om holdout og en back der ikke er bygget til at tage 25 touches per kamp - mere om det senere. Vores O-line er solid, men der mangler dybde og et ungt talent. QB er et kapitel for sig selv, men med mindre vi kan få Sanchez uden at give ret meget ekstra end vores førsterundevalg, så mener jeg ikke vi kan forvente at forbedre positionen. På TE er Keller vores up-and-coming spiller men vi mangler en blokerende TE (og nej, ikke i første runde tak). Vores WR korps er noget af en blandet landhandel men vi har trods alt nogle spændende unge navne og der er også stadig en del veteraner på markedet.



For at summere op mener jeg ikke vi har nogle must-have needs og jeg tror et BPA princip er hvad der skal til lige nu.

Bundgaard: God gennemgang Rasmus. Jeg har ikke de store tilføjelser.


Hvem synes I hver især at vi bør vælge med vores første pick?

Rasmus: Det er på nuværende tidspunkt umuligt at sige hvem som er tilgængelige når vi skal vælge. En overgang så det ud til at enten Mark Sanchez eller Tyson Jackson kunne falde ned til os, men det bliver desværre næppe tilfældet længere. Lige nu ser det ud til at Jeremy Maclin kan falde til os, og det vil med mine øjne være et glimrende valg. Jeg kan også være varm på en Michael Oher hvis han skulle ske at tage et mindre fald - han kan være en glimrende fremtidens spiller på RT og giver os den nødvendige dybde på O-line. Generelt synes jeg vi er i et mindre godt spot, så en handel ned eller op kan måske være den bedste løsning.

Mathias: Jeg er enig i at et trade er bedste løsning men hvis det ikke kommer så tror jeg mere at vi skal gå efter BPA end need.

Bundgaard: Jeg er meget enig med dig i at det meget let kan vise sig at være en god idé at trade enten op eller ned. Draften kan falde sådan, at der simpelthen ikke rigtig er nogen spiller, der giver mening og god værdi for Jets ved det 17 pick.


Mathias: I Mock drafts over hele nettet ser jeg Josh Freeman komme til Jets men det tror jeg simpelthen ikke sker. jeg tager mine naive grønne briller på og tror fuldt ud på D-Rex når han siger at de er tilfredse med QB situationen. Personligt har jeg forelsket mig lidt i Darrius H-B og tror at han kunne være meget spændende at have i truppen. men med den WR dybde der er i år så tror jeg ikke at det bliver nødvendigt med en WR i 1.rudne. en Clay Matthews fra USC tror jeg ville være rigtig god på vores OLB til at komme ind og tage lidt over når Thomas ikke synes han vil spille op til det hele.

Rasmus: Vi bliver ikke enige om Bay her. Er bange for han bliver the second coming of Troy Williamson...


Bundgaard: Jeg stiller mige ligesom Rasmus op i rækken af Heyward-Bey-skeptikere.



Bundgaard: Som nævnt er det svært at sige hvad der er af muligheder når Jets kommer til. Umiddelbart tror jeg ikke på at Jeremy Maclin eller Mark Sanchez falder til Jets og jeg er derfor tilbøjelig til at mene at vi skal gå efter at forstærke vores defense yderligere. Det kunne potentielt være med en Rey Maualuga selvom ILB ikke ligefrem er et need. Maualuga er til gengæld en rigtig Rex Ryan type og ville værdimæssigt ikke være et reach midt i 1. runde... Tyson Jackson tror jeg desværre ikke længere på at vi får muligheden for at vælge.

Jeg så gerne at vi tradede ned og valgte enten Evander "Ziggy" Hood, der projekteres til at kunne spille DE i et 3-4 forsvar eller Ron Brace (NT) og samlede ét ekstra draft pick op i processen... så er spørgsmålet om det er til at finde en tradepartner?

Når jeg viger lidt udenom at vælge en offensiv spiller, så er det fordi jeg ikke føler mig tryg ved Josh Freeman og Darrius Heyward-Bey. Receiver-klassen er forholdsvis dyb i år, så vi kan godt finde en talentfuld WR i 2.-3. runde af draften. RB er jeg ikke umiddelbart vild med i 1. runde i år. Der mangler simpelthen en Adrian Peterson/Darren McFadden-type, for skal man vælge en RB så tidligt, så skal der være talent og potentiale til noget helt specielt. Brandon Pettigrew er også en mulighed... men TE i første runde to år i træk?

Rasmus: Maualuga virker spændende, men som jeg skrev ovenfor er det en af de to positioner hvor vi er bedst besat. Dermed ikke sagt at vi ikke skal vælge ham, for Scott kan trods alt også spille på ydersiden. Angående RB mener jeg godt at vi kan ende i en situation hvor BPA er en RB og hvor der ikke for alvor er nogen der vil trade - så hellere Moreno eller Beanie end f.eks. Freeman eller Bay IMO.


Mathias: Hvis Maualuga er der ved 17.Valget tror jeg ikke at Ryan vil tænke længe over det da han er lige præcis hans type spiller. hvis vi ikke kan finde en handlepartner ser jeg Wells som en god blanding med Washington


Er det en god idé for Jets at drafte en QB med det 17. pick?

Bundgaard: Der er ingen tvivl om at Jets quarterback-situation ikke er den mest sikre, men jeg hælder mere og mere til at Jets skal kigge andre steder hen end QB når de kommer til fadet som nr. 17.

Det der irriterer mig mest ved snakken om, at Jets bør vælge en QB er, at vi rent faktisk ikke ved om vi allerede har en QB på rosteren. Kellen Clemens har endnu ikke fåret en fair chance for at vise hvad han duer til. Da han kom på banen var det i en sæson hvor Jets O-line sejlede og hvor både Coles og Cotchery var plaget af skader og sad ude i flere kampe... Clemens var altså overladt med "skrækindjagende" våben som Justin McCareins og rookie WR-projekt Brad Smith. Intet under at Clemens havde problemer!

Nu har Clemens tre år i Schottenheimers system og det er en ideel situation. Husk også at Clemens faktisk fik rigtig gode ord med på vejen af diverse scouts omkring draften i 2006 og ville med stor sikkerhed have været et 1. rundevalg hvis han ikke havde brækket benet i sit senior year.

Jeg slutter, som jeg startede med at sige, at Jets QB-situation er omgivet af usikkerhed og manglende erfaring... men vil det ændre sig hvis vi drafter en Mark Sanchez, der kun har startet i college i én sæson... eller en Josh Freeman, som de fleste er enige i er et projekt, der skal skoles i et par år før end han (måske) er parat?

...Svaret giver vist sig selv.

Jeg vil dog også sige at skulle Sanchez falde helt ned til 17. valget, så har Tannenbaum ikke noget valg - så skal vi tage ham!

Rasmus: Er meget enig her. Bliver dog ganske nervepirrende på lørdag - specielt hvis Lions ikke vælger Stafford med det første valg. Som jeg tidligere har skrevet er de hold der ligger foran os ikke spcielt QB hungrende (og det at de giver udtryk for andet tror jeg er en smoke-screen). KOM NU LØRDAG.

Mathias: Hvis Sanchez er der ved 17. valget så tag ham men det er han ikke.. Freeman giver jeg dig ret i er et projekt og dem har vi ihvertfald 2 af i forvejen. jeg tror at nu hvor Clemens står bag en ordentlig linje og har haft et år under Favre kan han sagtens styre et angreb som kommer til at lægge sig meget op ad et forhåbentligt fantastiks forsvar.



Har I nogen sleepere, som I gerne så Jets nappe i de senere runder?

Rasmus: Jeg følger ikke college football til at kunne sig noget fornuftigt her, men noget ufornuftigt kan vel også gøre det.


Bear Pascoe, TE, Fresno State: Tidligere QB der nu er blokerende TE. Selvom Brad Smith skræmmer mig tror jeg nu at Pascoe kan være en god, intelligent spiller der kan være det perfekte kopliment til Keller.


Clint Sintim, OLB, Virginia: Har erfaring som pass-rushing OLB i et 3-4 system og førte alle college spillere med 13 sacks sidste sæson. Han er en gut jeg gerne se os drafte så vi kan smide Thomas løn på porten.


Mathias: Har ingen kommentar til de valg da jeg ikke kender noget til dem personligt

Bundgaard: Jeg drikker jævntligt kaffe med Sintim og han er en fin fyr ;-)... er også selv lidt solgt på Bear Pascoe.


Mathias: en CB som Asher Allen fra Georgia ville ikke være et dårligt valg i 2.runde og så tror jeg helt klart at der kommer nogle receivere indenom i de senere runder. en spiller som Johnny Knox fra Abilene Christian ser jeg som en kæmpe sleeper der bare venter på at vise sit værd i NFL

Bundgaard: Johnny Knox er rigtig interessant... ham den anden kender jeg ikke så meget til.
Rasmus: I mangel på bedre vil jeg sige god for Johnny Knox fordi vi senere kan lave Jackass jokes omkring hans navn.


Bundgaard: Puha! Nu er det altid svært at spå om spillerne i de sene runder, men der er selvfølgelig nogle yderst interessante navne i mellem... men hvor når de bliver valgt er svært at forudse. Er der blot ét hold der forelsker sig i en given spiller, kan han pludselig blive draftet 1, 2, 3 runder tidligere end forventet. Lad mig også lige slå fast at jeg ikke er den helt store NCAA freak. Jeg læser ret meget frem mod draften, men har ikke meget andet end andres scouting reports o.lign. at støtte mig til når jeg skal danne mig en mening om en given spiller.

Her er et par af de late round sleeper kandidater jeg har hørt om, som kunne være interessante for Jets:

Jeg så som tidligere nævnt gerne at vi drafter en DL-spiller og her kunne Sammie Lee Hill fra Stillman være en mulighed. Hill forventes at blive draftet fra midt i 3. runde til sidst i 6. runde. Sammie Lee Hill har størrelsen til at spille NT og kunne måske udvikle sig til arvtager for Kris Jenkins.

En anden spiller som der snakkes meget om og som har været på en lang række besøg er CB Gregory Toler fra lille St. Pauls. Han har den perfekte størrelse for en CB og er en hurtig og aggresiv spiller, der sammenlignes (måske fordi de begge kommer fra en lille skole?) med Dominique Rodgers-Cromartie. Toler er et hot navn for tiden og nogle mener at han kan gå helt oppe i 3. runde, mens andre stadig mener at han hører hjemme i 5. runde.

Rasmus: Kunne helt klart være lækkert at få fat i Hill omkring runde 5.

Mathias: Toler er jeg enig i har meget potentiale og kan sagtens overraske. Hill har jeg ikke hørt så meget om men størrelsesmæssigt er han rigtigt bygget så under de rigtige omstændigheder vil jeg ikke udelukke noget;-)

Etiketter: ,

Flere nyheder og artikler

Over $12 mio. i cap space

Postet af Rasmus Hansen - 23 april 2009 22:34
Ovre på ProFootballTalk har de en liste over den nuværende salary cap for alle 32 teams og vi har pt. $12,62 mio. tilbage.

I starten af off-season var der meget snak om hvor mange problemer vi havde med at komme under cappen, bla. den evige opmærksomhedsluder Mike Lombardi var ude at sige at den stod helt gal til; siden den tid har vi skildt os af med Favres løn på $14M, men vi har dog også signet bla. Bart Scott og Lito Shephard.

Det vigtige omkring dette tal er at vi stadig har plads til at lave de handler der skal til på draft day og at signe vores rookies, uden at skulle cutte etablerede spillere. Så med andre ord har Tannembaum vanen tro styr på cappen og frie hænder til at lave de rigtige handler.

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

Gang i spekulationerne

Postet af Bundgaard - 20:43
Så kører rygtemøllen omkring Mark Sanchez... og Jets er lige i midten af det hele.

Jeg ved sgu snart ikke hvad jeg skal tænke om det hele... three way trades?... Brady Quinn?... Jason Campbell?... eller om jeg overhovedet gider at forholde mig til det på nuværende tidspunkt.

Bare det altså snart var draft day!

Etiketter: , , , ,

Flere nyheder og artikler

  • At 23/04/2009 23.25.00, Blogger Rasmus Hansen said…

    Et ekstra aspekt i dette er også at Lions måske alligevel ikke tager Stafford med det første valg. I så fald ændrer hele billedet sig i top 15 betragteligt og det bliver meget svært at spå om hvor de to QBs så vil ende. Personligt tror jeg at Stafford kan tage et solidt slide hvis ikke Lions vælger ham.

     

Den tredje strategi

Postet af Bundgaard - 22 april 2009 23:14
Ovre på Draftday.dk har de en artikel om de to mest kendte tilgange til draften. Enten vælger man Best Player Available eller også drafter man efter Need, hvilket selvfølgelig er sat noget på spidsen. For ofte findes der formentlig en afvejning sted - spiller den bedste spiller på brættet en position man allerede er dækket godt ind på?... og hvor stort er springet ned til en spiller der udfylder et hul? Er der ikke den store helt store forskel i talent, så tror jeg de fleste vælger ham der udfylder hullet og som forstærker holdet mest her og nu.

Men der er endnu en ting, som det er værd at holde øje med når valgene skal træffes på draft day og det er dybden på de forskellige positioner.

F.eks. er der i årets draft ikke specielt meget at komme efter på ILB når først Rey Maualuga og James Laurianitis er af brættet. Ikke dermed sagt at der ikke kan gemme sig fremtidige stjerner mellem de resterende ILBs, men der er umiddelbart et ret stort talent dropoff efter de to højest rangerede.

For WRerne ser det straks noget anderledes ud. Her er der for det første en langt større talentmasse, men der er også en tendens til at flere af de WRs der kan blive valgt i 1. runde har større spørgsmålstegn ved sig, mens de der projekteres til at gå i 2. runde er mere stabile (men med mindre upside).

Det vil altså sige at hvis et hold - og lad os bare sige at det sådan helt tilfældigt er Jets - har WR Darrius Heyward-Bey øverst på deres draft board, når det bliver deres tur, men måske også gerne vil have en ILB med fra årets draft, måske med fordel kunne vælge en Rey Maualuga. Det ville være udfra betragtningen af at man givetvis vil kunne få en WR i 2. runde der talentmæssigt ikke er så langt efter Heyward-Bey, mens der vil være verden til forskel på værdien af Rey Maualuga og Derry Beckwith, Jason Phillips, Dannell Ellerbe og Jasper Brinkley, der er de næste i rækken hos de fleste eksperter og som først forventes valgt i slut 2.-4. runde.

Her er de positioner hvis værdi meget vel kan stige til mere end hvad talentmassen umiddelbart beretter til, udelukkende fordi der er meget få top talenter og/eller at der er et stort spring ned af talentstigen fra de bedste til de næstbedste:

QB: Der er top 3 (Stafford, Sanchez og Freeman) og så er der et pænt stykke ned til de nærmeste forfølgere (McGee og Bomar).

ILB: Som nævnt ovenfor.

OT: Der er godt nok en del OTs der kan (og sikkert vil) blive valgt i 1. runde, men efter J. Smith, Monroe, A. Smith, Oher, Britton og Loadholt er der en god slat vej ned til de næste prospekter.

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

  • At 23/04/2009 22.33.00, Blogger Rasmus Hansen said…

    Prospecter? Er det blevet en bande?

    God pointe du har. Dog skal man også tage med i overvejelserne at der kommer en ny draftklasse om et år og en igen om to år, og at det er næsten umuligt at forudse hvad de bliver dybe i... Derfor mener jeg også at man skal holde sig tættere på BPA end need.

     

Draft profil - Herman Johnson

Postet af Bundgaard - 21 april 2009 21:09
Det er sjældent særligt sjovt at se highlights på guards, men prøv lige at tjek bæstet med #79 her:




LSUs Herman Johnson er 6-7 høj og vejer 364 pund, hvis størrelse gør ham til en sand road grader på løbespil, men klarer sig også udmærket i pass protection.

En sjov sidehistorie er at Herman Johnson faktisk altid har været en ordentlig tamp. Ved fødslen vejede han således ikke mindre end 8,1 kg... om han også lagde et pancake block på jordemoderen ved jeg ikke.

Herman Johnson projekteres til at blive valgt i 2.-3. runde.

Læs Draft Countdowns scouting profil

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Draft profil - Ramses Barden

Postet af Bundgaard - 20:36
Der er mange der mener at Jets bør tage en WR med det 17. valg, men der er faktisk masser af WR-talent i de næste par runder... f.eks. Ramses Barden fra Cal Poly.



Barden spillede godt nok på Division I-AA niveau, men der dominerede han så til gengæld også og scorede vanvittige 50 TDs på bare fire år! Barden er tårnhøj - 6-6 - og sammenligningen med Plaxico Burress er nærliggende.

Barden er skudt op af draft boards og bliver formentlig valgt i 2.-3. runde.

Læs Draft Countdowns scouting report

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Spørgsmål til draften

Postet af Bundgaard - 17 april 2009 20:36
Draften nærmer sig med hastige skridt og vi er ved at gøre klar til endnu en omgang Newyorkjets.dk rundbordsdiskussion.

Så hvis du sidder med et spørgsmål om Jets og draften, som du gerne vil høre Rasmus, Mathias og undertegnedes mening om, så fyr løs i kommentarfeltet.

Vi håber at høre fra jer!

Etiketter: ,

Flere nyheder og artikler

  • At 17/04/2009 22.56.00, Anonymous kaptajnjets said…

    Hejsa Gutter!

    Hvem synes I hver især at vi bør vælge med vores første pick?
    Jeg hælder mest til at vi trader op og henter Mark Sanchez. Jeg er slet ikke solgt på Clemens, især i vores vanvittige stærke division. Vi bør gribe muligheden og hente en franchise QB nu. En Tyson Jackson ville helt klart også være et super spændende valg og han synes skræddersyet til vores D. system.

    J.E.T.S jets jets jets:-) Forever!!!

     
  • At 19/04/2009 17.02.00, Anonymous Lrdzz said…

    Okay, jeg kunne godt tænke mig at høre:
    - Hvilke pladser, der ser tynde ud på holdet, der kunne tænkes at fyldes ved draften (og hvorfor)
    - Hvorfor det er en god idé at drafte en QB med det første valg
    -Hvorfor det ikke er en god idé at drafte en QB med det første valg (og hvor den startende QB så skal komme fra)
    - Om I mener, Jets skal gå efter en RB, nu da Jones laver en Kendall, og i givet fald hvem
    - Det bedste (realistisk set) fit for Jets med det 17. pick
    - Nævn tre "late round gems", som I ser det
    .....og diskutér sæføli :)

     

Draft profil - Jarron Gilbert

Postet af Bundgaard - 14:51
Ligesom NTs ikke hænger på træerne, så er der også mangel på DEs der har størrelsen til at passe ind i et 3-4 forsvar... der er vel nærmest kun Tyson Jackson. Derfor kigger 3-4 holdene ofte efter DTs der vil kunne konverteres til DEs.

En af disse er San Jose States Jarron Gilbert, der tidligere i offseason stormede op af draft boards, men som nu ser ud til at have fundet et mere naturligt leje omkring 2. runde.



Gilbert er noget upoleret, men besidder et stort potentiale med sin styrke og hurtighed. Der er dog også mange der mener at han måske er mere atlet end football-spiller.

Da San Jose State afholdt deres Pro Day, var det Rex Ryan der stod for d-line-spillernes positionsøvelser, så han har fået et rigtig godt kig på Gilbert ved den lejlighed.

Gilbert er endvidere blevet kendt for nedenstående videoklip.



Læs Draft Countdowns scouting report

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Kamprogrammet offentligtgjort

Postet af Rasmus Hansen - 15 april 2009 11:40

Så er sæsonens kampprogram offentligtgjort og det er som følger (divisionsopgør i kursiv):
1: @ Houston Texans
2: vs. New England Patriots
3: vs. Tennessee Titans
4: @ New Orleans Saints
5: @ Miami Dolphins
6: vs. Buffalo Bills
7: @ Oakland Raiders
8: vs. Miami Dolphins
9: Bye
10: vs. Jacksonville Jaguars
11: @ New England Patriot
12: vs. Carolina Panthers
13: @ Buffalo Bills
14: @ Tampa Bay Buccaneers
15: vs. Atlanta Falcons
16: @ Indianapolis Colts
17: vs. Cincinnati Bengals

Det er værd at bemærke at uge 5 hvor vi skal besøge fiskene bliver spillet som Monday Night Football og at uge 13 hos Bills bliver spillet torsdag aften (amerikansk tid).

Vores BYE week ligger pefekt midt i programmet, hvilket er ganske lækkert.

Vi går en ganske hård start i møde med Huston ude, Patriots hjemme, Titans hjemme, Saints ude og Dolphins ude i de første 5 uger. Det bliver en nøgle til sæsonen at komme ud af starthullerne fra dag et så vi stadig har skindet på næsen efter den omgang. Alt i alt mener jeg dog at det er et fint schedule, og det kunne bestemt være langt værre.

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

  • At 15/04/2009 16.29.00, Blogger Rasmus Hansen said…

    Sakset fra Florios 10-pack:
    "9. Several key teams don't have to fret "bye" weeks
    With the Falcons facing four teams who'll have two weeks to prepare, several franchises won't play a single team coming off a bye week.

    The list includes the participants in Super Bowl 43 -- the Steelers and Cardinals.

    The Eagles, Vikings, Colts and Patriots also get the benefit of playing no teams whose prior week involved no game."

    Klart at Patriots, Steelers, Colts og Eagles ikke skal løbe ind i den slags......

     
  • At 15/04/2009 21.43.00, Blogger Bundgaard said…

    Avs!... tough luck for falcons.

    I forbindelse med Jets schedule er det værd at bemærke at udekampen mod Bills spilles i Toronto.

    Puha, og så er de første fem kampe godt nok noget af en sejtrækker... men ellers har jeg ikke de store indvendinger mod kampprogrammet. Det er et par svære divisioner vi er parret med - AFC South og NFC South - men det har vi jo vidst længe.

     
  • At 17/04/2009 10.17.00, Anonymous Lrdzz said…

    Jeg ved ikke, om schedule kunne "være langt værre". Vi kom trods alt kun nr. tre i divisionen - jeg synes ihvertfald det ser overordentligt svært ud.

    Desuden er vores division ikke blevet lettere på papiret. Miami er et år længere i rebuild (selv om jeg tror, de får svært ved at gøre det lige så godt som sidste år), Pats har deres HF QB tilbage og Bills har pludselig Owens oven i hatten (det kan selvfølgelig også vise sig at blive en kæmpe hæmsko for dem).

    Og som I skriver: igen en hård start, der kan blive afgørende for hele vores sæson.

    Men Jets er også bedre på papiret, og tiden omkring draften kan være med til at lukke de sidste gabende huller i skuden.

     
  • At 17/04/2009 10.41.00, Blogger Bundgaard said…

    Nu har det jo været sådan i et par år, at et holds placering i den forgangne sæson kun afspejler sig i to kampe i det nye schedule.

    I Jets tilfælde er det kampene mod hhv. Bengals og Raiders, der ligeledes sluttede som treere.

    Når jeg ligesom rasmus mener at vores program kunne være værre, så er det ikke så meget udfra de tildelte modstandere (for set fra det synspunkt kunne det værre langt lettere!), men mere udfra fordelingen af hjemme- og udebanemodstandere, rejseafstande og lignende.

     

Jets opgiver tanken om Austin

Postet af Bundgaard - 14 april 2009 06:07
I den forgangne uge har Jets haft Cowboys WR og RFA Miles Austin på besøg, men har nu valgt ikke at tilbyde ham en kontrakt.

Jeg kan kun ånde lettet op! - ikke fordi jeg som sådan har noget imod Austin, men han ville have kostet Jets et 2. rundevalg og det er ALT for dyrt!

Lads lige sætte tingene i perspektiv - ét 2. rundevalg?... var det ikke hvad Chiefs betalte for Matt Cassel OG Mike Vrabel????

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

  • At 14/04/2009 11.50.00, Blogger Rasmus Hansen said…

    Pyha, som du også skriver ville det have været en sindsyg overpris for en gut der har grebet 18 bolde i hans karriere.

     

Draft profil - Jeremy Maclin

Postet af Bundgaard - 13 april 2009 21:34


Så er det blevet tid til endnu en af mine favoritter i årets draft - Missouri WR Jeremy Maclin. Maclin er ligesom Heyward-Bey en ren fartdjævel, men med meget bedre hænder og som har vist at han kan præstere i college. Maclin er endvidere en glimrende return man.

Desværre tror jeg ikke at Maclin stadig er på brættet når Jets kommer til som nr. 17, men falder han mod forventning forbi Raiders, der sidder med det 7. pick, så kan jeg sagtens se Tannenbaum forsøge at trade op hvis han er lige så vild med Maclin som undertegnede.

Faktisk ser jeg flere og flere mocks og draft eksperter der mener at Raiders er mere interesserede i Heyward-Bey, da han har en mere ideel kropsbygning end Maclin... håber at de har ret, men så frygter jeg at Jaguars samler ham op med det efterfølgende pick.

Læs Draft Countdowns scouting report

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Newyorkjets.dk rundbordsdiskussion - Quarterback edition

Postet af Bundgaard - 13:12
Så kan vi byde velkommen til den tredje udgave af Newyorkjets.dks rundbordsdiskussion - Denne gang i en lettere ambuteret version, da Mathias er på højskole og derfor har travlt med at lære om danske værdier, kultur og demokrati. Det er vist noget med at drikke sig spritstiv dagligt... sådan var det i hvertfald den gang jeg var på højskole tilbage i starten af 90'erne.




... nå men denne gang skal vi snakke om Jets quarterback-situation, så lad os komme i gang!



Hvad er dit syn på de QBs Jets allerede har på rosteren?

Rasmus: Her kan man virkelig snakke om blandede bolcher. Clemens er et bolche vi allerede har prøvet at sutte lidt på, men det smagte ikke så godt som vi håbede. Vi var dog i dårligt humør den dag, så det kan være at det smager bedre hvis vi har en bedre dag (oversat til football sprog, selvom han var middelmådig første gang han prøvede, kan det være at en ny offensiv linje og et bedre defence kan være nok til at han kan gøre det bedre nu). Jo mere tid der går, des mere vil jeg gerne se Clemens bag center i næste sæson – om ikke andet så for at finde ud af at det altså ikke er ham.

Ratliff er det bolche som ser utroligt indbydende ud, men fordi det var meget billigt (læs undrafted) så har vi svært ved at tro at det nu også smager godt hvis vi rent faktisk sutter på det. Han kan få chancen hves Clemens bolchet stadigt ikke smager af noget særligt

Ainge er et bolche vi ikke har set endnu og det er svært at tro på at et bolche vi hverken har set eller smagt er specielt godt.

Bundgaard: uhmmmmm... bolcher!


Bundgaard: Der er for så vidt ikke noget at sige til at mange mener at Jets bør gå efter én af de tre bedste QBs i årets draft. Clemens, Ratliff og Ainge er sandt for dyden ikke den mest ophidsende QB-battle at se frem til i training camp - specielt hvis man ikke er Jetsfan. Jeg må dog tilstå at jeg er meget spændt på at følge slaget om starterpladsen.

Kellen Clemens er den med mest erfaring (hvilket ikke er meget) og han var ikke specielt overbevisende i sine optrædener i 2007, men det forgik altså også bag en offensiv linie, der fik en si til at fremstå som et sandt jerntæppe. Dermed ikke sagt at jeg mener at Clemens er en stjerne i svøb, men det kunne være spændende at se hvad han kan udrette når han ikke skal løbe for livet på hvert og hvertandet spil.

Brett Ratliff har vi hørt en masse positive meldinger omkring fra diverse beat writers, men vi har endnu kun set ham på banen sent i preseason-kampe. Hér har han gjort det fortrindeligt, men det er så også mod 2., 3. og 4. stringers. Næppe nogen garanti for at han er startermateriale... endnu i hvert fald, for Jets front office er efter sigende ret glade for ham. Spændende at følge om der er noget om snakken.

Eric Ainge har stort set ikke været i action for Jets, da han var skadet og suspenderet det meste af sidste år. Man må dog formode at han slet ikke er klar til NFL og derfor må tage til takke med at være third string. Drafter Jets en QB i år, så ville jeg ikke blive overrasket hvis Ainge røg helt ud i kulden.

Rasmus: Det gør i hvert fald preseason noget mere spændende hvis de skal slås om hvem der skal starte. Synes dog det vil være noget af et sats at lade Ratliff eller Ainge starte fra dag 1 i den nye sæson.


Jets har selvfølgelig også muligheden for at vælge en QB i årets draft. Hvem (hvis nogen) ser du helst at Jets drafter?

Bundgaard: Jets fik ikke Cutler til New York, så der er selvfølgelig en reel mulighed for at man vælger en QB i første runde, for de sidste par år har vi set at den ene af de to højest rangerede QBs er faldet på draft day. Først Aaron Rodgers og der efter Brady Quinn. Gentager det sig i år, så Jets pludselig har muligheden for at vælge enten Matthew Stafford eller Mark Sanchez, så mener jeg at Tannenbaum skal slå til. Det er simpelthen for sjældent at man har muligheden for at vælge én af draftens top ratede QBs og når man samtidig står med en lidt shaky QB situation, så er der efter min mening ikke noget at betænke sig på.

Efter Stafford og Sanchez synes jeg dog ikke at der er meget at komme efter. Josh Freeman er jeg ikke vild med og vil tidligst vælge ham i 2. runde, men spørgsmålet er om han ikke blot mudrer Jets QB-billede mere til end det allerede er? Derefter er der et ret stort... næste interessante navn er vel Rhett Bomar (Pat White og Nate Davis tror jeg ikke på i NFL regi). Bomar ville dog være et valg der ligner sidste års valg af Eric Ainge, så jeg ved ikke om jeg synes at det ville give ret meget mening.

Ergo: Kan vi ikke få enten Stafford eller Sanchez (og det kan vi muligvis ikke uden at trade op), så ser jeg ingen grund til at drafte en QB i år.

Rasmus: Er kedeligvis ret enig her, selvom jeg tror Stafford kan blive et bust. Især i at vi skal holde os fra Freeman og dem der kommer efter.


Rasmus: Som Mark mener jeg kun der er to quaterbacks der er interessante for os i årets draft. Jeg tror også at Sanchez bliver en langt bedre pro quaterback end Stafford. Jeg ser Sanchez som en gut der kommer ind og leder et hold og som kan lave de kast der skal til, selvom det tager lidt tid inden han bliver justeret til NFL. Stafford er jeg ikke sikker på bliver solid i NFL (jeg er især skræmt over hans mangelfulde completion %) og jeg tror ikke han løfter sit niveau til det der kræves.

Jeg forventer at begge QBs bliver valgt i top 10, men skulle en af dem være tilbage når 49ers har valgt med det tiende valg, så bliver det nervepirrende. De efterfølgende hold der vælger er Bills, Broncos, Redskins, Saints, Texans, Chargers og så os (#17). Af de hold er Broncos det eneste hold der har noget der bare minder om et need på QB, og med de problemer de har på den defensive side af bolden, ser jeg dem vælge en spiller der i stedet. Det betyder formentligt at vores draftroom skal til at overveje hvem der kunne finde på at handle sig op foran os for at få en QB, hvor især Bucs (#19) og Lions (#20) er hold der kunne være interesserede i noget i den stil. Nervepirrende scenario!

Jeg mener ikke at det kan betale sig at handle sig ind i top 10 for at få nogle af dem, men jeg er villig til at opgive maksimalt et 3. rundevalg ekstra for at vi får fat i Sanchez.

Bundgaard: Jeg er faktisk enig med dig i at Sanchez er mere appelerende end Stafford... ved ikke rigtig hvorfor, men sådan har jeg det. Falder Stafford, så kan jeg dog ikke se at vi kan lade ham falde forbi.


Jay Cutler endte hos Chicago Bears... hvad er din reaktion på den handel?

Bundgaard: Det kunne have været interessant at se hvad Cutler kunne udrette i Jetstrøjen, for hvor ofte har et hold muligheden for at trade sig til en 25-årig QB med franchise potentiale?

Der er dog også flere spørgsmålstegn omkring Cutler, bl.a. hans modenhed/personlighed og selv om der er generel enighed om at han er en af NFLs bedste (hvis ikke den bedste) unge QB, så mangler han stadig at bevise om at hypen er berettiget. Cutler har således aldrig bragt sit hold i playoffs og har en losing record.

Set i det lys synes jeg at Bears fik lov at betale lige vel rigeligt for Cutler og er egentlig godt tilfreds med at Jets ikke endte med at få Cutler. Jeg kunne måske have overvejet at give to 1. rundevalg (og sikkert takket nej)... og ét 1. rundevalg, ét 3. rundevalg og Kellen Clemens havde jeg været helt med på, men to 1. rundevalg, ét 3. rundevalg og en QB lyder som værende noget af et sats i mine ører.

Rasmus: Jeg tvivler nu også stærkt på at Denver var super interesserede I Clemens. Hvis jeg var et hold der ikke havde draftet ham ville jeg næppe give ret meget for at få fat i ham.


Rasmus: Som på ethvert frit marked bliver prisen fastsat efter udbud og efterspørgsel. Udbud af potentielle franchise QBs er meget lavt og efterspørgslen er høj så prisen bliver presset meget højt op. Det skete også i dette tilfælde hvor Bears viste sig at være holdet der var villige til at overbyde alt og alle med en pris de andre hold ikke ville matche. Denver står nu med en QB der måske ikke er så god som Cutler men som til gengæld er et næsten perfekt fit til systemet + 2 ekstra 1. rundevalg og et ekstra 3. rundevalg. Suverænt lavet af dem!

Jeg er glad for at vi holdt os fra at deltage i den budkrig, og jeg håber og tror at vi kan få langt mere ud af vores draft picks ved at bruge dem til andre ting.

Bundgaard: Jeg bliver ikke overrasket hvis Kyle Orton (der i mine øjne er groft undervurderet) matcher Cutlers statistisk set i 2009. Jeg synes også at det er vigtigt at holde fast i at Cutler har franchise QB-POTENTIALE... han er der altså ikke endnu! Han minder mig på mange måder om en ung Jake Plummer, da han spillede for Cardinals og viste momenter af Greatness. Så røg han til Broncos og skulle være stjerne... vi ved alle hvordan det gik...

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

  • At 13/04/2009 13.20.00, Blogger Rasmus Hansen said…

    Enig omkring Orton - han er en solid quaterback der passer godt til systemet og han vil formentligt toppe de 3500 yards hvis han og Marshall og Royal alle tre holder sig skadesfri.

    Jeg griner min røv i laser hvis han topper Cutlers numre i den kommende sæson.

     

Draft profiler - Nose tackles

Postet af Bundgaard - 10:05
Sidste år så vi hvad en ægte NT betyder for et 3-4 forsvar, men vi så også at Kris Jenkins blev slidt ned efterhånden som sæsonen skred frem. Derfor kunne Jets godt bruge en spiller der kan tage noget af presset af Jenkins og måske på sigt overtage pladsen i midten.

Desværre er der sædvanligvis ikke ret mange spillere med størrelsen til at spille NT... således heller ikke i år. Her er dem der projekteres til at kunne spille NT:

B.J. Raji, Boston College (vælges i øverste halvdel af 1. runde - formentlig allerede i top 10)
Ron Brace, Boston College (2. runde)
Chris Baker, Hampton (3.-5. runde)
Terrence Taylor, Michigan (5. runde)
Sammie Lee Hill, Stillman (6.-7. runde)

Projekteringerne skal givetvis tages med et gran salt da de pågældende spilleres værdi bliver væsentlig højere, da der simpelthen er så få af deres type i draften.

Etiketter: , , , , , ,

Flere nyheder og artikler

Draft profil - Chris Wells

Postet af Bundgaard - 12 april 2009 22:33



Stort set alle har Ohio States Chris "Beanie" Wells rangeret som draftens bedste RB, men han får alligevel meget blandede bedømmelser når det kommer til hvordan han vil klare sig i NFL. Nogle mener at han er den næste Jim Brown og kan hamre et hvert forsvar møre og holde modstanderne stangen med sin fremragende stiff arm, mens andre mener at han er for injury prone, blødsøden, langsom og éndimensionel.

Jeg synes umiddelbart at der er mange der er alt for kritisk indstillet overfor Wells, men det bekymrer mig samtidig at der er så forholdsvis mange kritikere, for nok tror jeg at Wells bliver en god NFL RB, men skal man vælge en RB i 1. runde, så skal han ikke bare være god, så skal han være en kommende super star... gode RBs kan man snildt finde i 2. og 3. runde, måske endda senere.

Læs Draft Countdowns scouting report

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Draft profil - Darrius Heyward-Bey

Postet af Bundgaard - 11 april 2009 21:15
Den spiller jeg oftest ser til Jets med det 17. valg i diverse mocks (sammen med Josh Freeman) er nok Marylands WR Darrius Heyward-Bey...



...ironisk nok er jeg ikke vild med nogen af dem.

Heyward-Bey giver mig nemlig bange anelser og ondt i maven på samme måde som Freeman gør- De ekselerer begge i atletisk formåen, men mangler en del når det kommer til helt fundamental teknik. I Heyward-Beys tilfælde er der tale om helt fantastisk fart og acceleration, men også upålidelige hænder og manglende erfaring med at løbe NFL-ruter. Dertil kommer at Heyward-Bey nok er hurtig men ikke besidder et hurtigt retningsskifte, hvilket vil sige at han skal have helt fri bane for at kunne "take it to the house".

Personligt fortrækker jeg den teknisk stærke spiller, der har bevist at han mestrer sin position frem for den upolerede spiller der ikke har bevist alverden, men som har alle de fysiske egenskaber til MÅSKE at udvikle sig til en fantastisk spiller en gang ude i fremtiden.

Selvfølgelig skal man en gang i mellem tage chancen - Jeg mener således stadig at Jets valg af Gholston sidste år gav mening - men specielt i Heyward-Beys tilfælde ville jeg gerne have set noget mere fra hans side i løbet af hans college-karriere. Lidt over 2000 yards og 13 TDs over tre sæsoner er måske ikke ligefrem dårligt, men absolut heller ikke prangende.

Læs Draft Countdowns scouting report

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Draft preview på DD

Postet af Bundgaard - 21:07
Draftday.dk har i går postet deres draft preview for Jets (og de øvrige AFC East hold). Jeg er i store træk enig i deres betragtninger, men synes lige at jeg ville smide et link, hvis nu nogen af jer derude ikke har set det endnu.

Har i kommentarer så smid dem også gerne her på bloggen.

Flere nyheder og artikler

Draft profil - Darius Butler

Postet af Bundgaard - 10:46


CB Darius Butler fra Connecticut har virkelig imponeret her i foråret, hvor han gjorde det godt ved Senior Bowl, imponerede ved the Combine og senere leverede han en endnu flottere Pro Day der fik talentspejderne til at savle om kap og han betragtes nu af mange som den bedste CB i man coverage i årets draft.

Butler er en atletisk og rapfodet CB med imponerende springkraft, men kunne måske godt være lidt mere fysisk i sit spil og har ind i mellem problemer med store WRs... speaking of WRs - Butler optrådte selv som WR ved flere lejligheder i sin collegekarriere.

Læs Draft Countdowns scouting report

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Draft profil - Brandon Pettigrew

Postet af Bundgaard - 10 april 2009 22:54



Draftens mest komplette TE er Oklahoma States Brandon Pettigrew, der kan fungere som en ekstra o-line spiller både i pass protection og som run blocker. Som receiver er Pettigrew rimlig habil, men er ikke den store trussel dybt i banen. Pettigrew har dog styrken til at rive sig fri af tacklinger efter at have grebet bolden og tilkæmpe sig YAC.

Selvom Pettigrew er en af de mest komplette TE-prospekter i flere år og Jets mangler et TE-suplement til Dustin Keller, så er jeg ikke helt glad for tanken om at vælge en TE i 1. runde to år i træk... værdimæssigt befinder Pettigrew sig dog lige i omegnen af det 17. pick.

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Draft profil - Rey Maualuga

Postet af Bundgaard - 09 april 2009 12:54

Tidligere på året var jeg ret tændt på tanken om Rey Maualuga til Jets, for Maualuga besidder bare al den vildskab og hard hitting dræberinstinkt, som Rex Ryan gerne vil se fra sine forsvarsspillere... men det var så også før signingen af Bart Scott. Nu har vi Scott og Harris i midten og så er ILB pludselig ikke så tilrækkende et valg - ihvertfald ikke i 1. runde.

Når det så er sagt, så har Maualuga det der skal til for at blive ansigtet på et forsvar, på samme måde som Ray Lewis er det i Baltimore, Brian Urlacher er det i Chicago og Troy Polamalu er det i Pittsburgh. Ikke at han på nuværende tidspunkt er på højde med disse spillere (måske kommer han aldrig i nærheden), men han besidder bare den der udefinérbare star quality.

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Endnu flere besøg

Postet af Bundgaard - 09:21
Det strømmer fortsat med draft-aktuelle spillere til Florham Park... Her er de seneste besøgende:

Hakeem Nicks, WR, North Carolina
Peria Jerry, DT, Mississippi

Hermed kan vi så konstatere at der er masser af rygter og spekulationer i omløb, for med de to seneste besøg kommer min liste af spillere, som Jets har haft forbi til en workout op på 31 ...det er kun tilladt at afholde 30 individuelle workouts.

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

3 spørgsmål til en draft-ekspert

Postet af Bundgaard - 08 april 2009 23:02
Det lykkedes mig at få et par spørgsmål med i Scott Wright fra Draft Countdowns live chat her til aften.

Her er spørgsmål og svar:

Bundgaard: Do you think that Mark Sanchez and Josh Freeman are being overrated because of Matt Cassel and Joe Flaccos succes last year?

Scott Wright: I think they are both being overrated a bit, although not necessarily because of Cassel and Flacco. In Sanchez's case I think people are being mesmorized by his outgoing personality to a degree while Freeman is getting pushed up due to the severe drop-off in talent at the position after him. With that said I do like both players. Sanchez is a legit Top 12 talent in my book and Freeman is a late first round value on my board.

Bundgaard: Besides Tyson Jackson is there any prototypical 3-4 DEs in the draft this year?

Scott Wright: I think Jarron Gilbert's best fit will be as a five-technique in a 3-4. Others who could do it: Kyle Moore, Fili Moala, Terrance Knighton, Khalif Mitchell.

Bundgaard: Other than B.J. Raji and Ron Brace who will be able to play NT in a 3-4 defence... and in what round do you think they will go?

Scott Wright: Terrance Taylor, Michigan - Round 5. Sammie Lee Hill, Stillman - Round 6 or 7


Jeg kan klart anbefale en tur over på Draft Countdown og har du lige som jeg hang til podcasts så er Draft Countdown også leveringsdygtig på det område med ugentlige podcasts af 1½ - 2 timers varighed med hardcore draft snak. Podcasten kan findes på iTunes (søg på "draft countdown") eller på Prime Sports Network (du skal lige scrolle en anelse ned så er den der).

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

Draft profil - Johnny Knox

Postet af Bundgaard - 18:57
Nu har vi lige været omkring et par sikre 1. rundevalg, så nu må vi til at kigge på nogle af de mindre kendte spillere.

Mød Johnny Knox, WR, Abilene Christian:



Når man kommer fra en lillebitte skole som Abilene Christian, så er man ikke på ret mange NFL-holds radar... men når man så løber en 40 yard dash på 4.34 ved the Combine, så kommer der pludselig en del mere interesse.... siden har Knox gentaget tiden ved sin proday hvor han også imponerede under positionsøvelserne.

Og hvor bliver Knox så draftet?... Jeg har set alt mellem 4. og 7. runde projections.

Læs Draft Countdowns scouting report

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Jets interesserede i Miles Austin

Postet af Bundgaard - 18:43
Jets har haft WR Miles Austin på besøg.

Austin er som er restricted free agent hos Dallas Cowboys, hvilket vil sige at Dallas for muligheden for at match et evt. tilbud fra Jets. Vælger de ikke at gøre dette skal Jets sende et 2. rundevalg til Dallas.

Det er for så vidt ikke fordi jeg ikke er interesseret i Austin, men jeg synes at Dan Leberfeld har en pointe når han skriver:

Why not give Marcus Henry a chance to be the big receiver, or let Chansi Stuckey start opposite Jerricho Cotchery? Or pick a receiver in the first round.

It's good to have faith in your own on occasion.


Jeg er ret enig. Lad os give Stuckey, Clowney og Henry chancen for at vise hvad de duer til, før vi smider draftpicks efter en gennemsnitlig receiver, der nok har vist et vist potentiale, men som stadig mangler at vise at han kan fungere som 2. receiver.

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

Draft profil - Josh Freeman

Postet af Bundgaard - 15:51
Nu havde vi Mark Sanchez på banen i går, så hvorfor ikke kaste et blik på en anden QB der er en mulighed for Jets - han er ihvertfald et populært valg med 17. valget i diverse mock drafts.

Vi taler selvfølgelig om Josh Freeman fra Kansas State.



Jeg må tilstå at jeg ikke er videre solgt på Josh Freeman, der på mig virker som en spiller, der har alle de fysiske egenskaber (god højde og drøjde, kanon arm, er atletisk etc.), men mangler en del når det kommer til teknik og overblik - dét får starks bust-alarmen til at gjalde i min hjerneskald. Til Freemans fordel taler dog at han er flittig på træningsbanen og har gode lederegenskaber (imodsætning til f.eks. JaMarcus Russell).

Som jeg ser det har Freeman ikke værdi til at blive valgt før 2. runde, men grundet Joe Flaccos succes sidste år og den tynde QB-klasse i år, så kan han meget vel blive valgt midt i 1. runde.

Læs Draft Countdowns scouting report

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Draft profil - Mark Sanchez

Postet af Bundgaard - 07 april 2009 21:43
Jeg kan huske at Brian Bassett skrev at det var tæt på umuligt at finde en god highlight-video med Sanchez... og han har fuldstændig ret!

Derfor får i videoen med alle Sanchez kast fra Rose Bowl-kampen mod Penn State + en video hvor han er blevet udstyret med en mikrofon under træning. Så er der vist ingen grund til at klage!





Sanchez er tæt på at være et perfekt QB-prospekt. Han mangler en lille smule i højden og han har blot ét års erfaring som starter på College-niveau... jeg er måske lidt bange for at han lever en smule højt på Matt Cassels succes sidste år - han startede jo som bekendt aldrig en kamp i College og kom ligesom Sanchez fra USC, så set i det lys har Sanchez jo masser af erfaring... right?

Det sagt så er diverse scouts vilde med Sanchez. Han har god teknik, er præcis, har god timing, kan kaste mens han løber, er intelligent, passioneret, har vindermentalitet, er en leder og har høj arbejdsmoral...nå ja og så er han godt til at begå sig i medierne.

Får Jets så muligheden for at vælge Sanchez?

Jeg tvivler, men det er ikke umuligt. Jeg forventer dog at Jets vil blive nødt til at trade op hvis de vil have fingre i ham. Umiddelbart vil jeg tro at Jets vil blive nødt til at hoppe op i bunden af top 10, for jeg bliver ikke overrasket hvis han ikke slipper forbi 49ers, der sidder med det 10. pick.

Hvorvidt jeg synes at Jets bør trade op for at nappe Sanchez ved jeg ikke - det kommer vel an på prisen, men hvis han mod forventning stadig er på brættet ved det 17. valg (stranger things has happend), så vil jeg næppe betænke mig ret længe hvis jeg var Tannenbaum.

Læs Draft Countdowns scouting report

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Flere besøg

Postet af Bundgaard - 21:33
I forlængelse af gårsdagens post om hvilke draft-aktuelle spillere Jets har haft på besøg, kommer her de næste i rækken:

Jeremy Maclin, WR, Missouri
Vontae Davis, CB, Illinois
Darius Butler, CB, Connecticut
Brian Toal, LB, Boston College
Bradley Fletcher, DB, Iowa
David Bruton, FS, Notre Dame

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

Draft profil - Rashard Jennings

Postet af Bundgaard - 00:00
Tidligere i aftes kiggede vi på Tyson Jackson som med sikkerhed bliver valgt i 1. runde af årets draft, men det hele skal ikke handle om spillerne i top 32!

Jeg vil derfor også forsøge at fremhæve nogle af de interessante navne som er at finde længere nede af listerne... hvorfor ikke starte med Rashard Jennings, RB, Liberty?



Som det fremgår af billederne så hører Jennings hjemme i kategorien "small school prospects" -der er dælme ikke mange tilskuere til Libertys kampe! Jennings startede da også sin college-karriere hos noget større University of Pittsburgh, men skiftede til upåagtede Liberty der spiller i division I-AA (der er ikke blevet draftet en spiller fra Liberty siden 1990... og kun fem spillere nogensinde), for at komme tættere på sin familie og syge far.

Der har på det sidste været en stigende interesse for Jennings, der pt. ligner et 2.-3. rundevalg og har som tidligere nævnt været på besøg hos Jets til en workout.

Læs Draft Countdowns scouting report.

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

Draft profil - Tyson Jackson

Postet af Bundgaard - 06 april 2009 19:57
Som Lrdzz nævner i kommentaren til forrige post, så er det ikke alle der orker at sætte sig ind i draften. Derfor vil jeg frem mod draften forsøge dagligt at sætte fokus på én eller to draft-aktuelle spillere.

Jeg lægger ud med Tyson Jackson, DE, LSU.



Tyson Jackson har længe været en af mine favoritvalg til Jets. Desværre er det ikke længere videre sandsynligt at han holder så langt, for Jackson er prototypen på en 3-4 defensive end og hans kampvægt på 296 pund og 6-4 højde er der ganske simpelt ikke andre DEs i draften der kan matche (Jackson vejer ca. 20 pund mere end den næststørste DE jeg har kunne finde!). Ret beset er Jacksons værdi sikkert ikke højere end til et midt-1.rundevalg (for et 3-4 hold. For et 4-3 hold han snarere et 2.-3. rundevalg). Dertil mangler han nogle evner som passrusher, men da der simpelthen ikke er andre spillre af hans type i årets draft, så kan han meget vel blive valgt tidligere.

læs Draft Countdowns scouting report

Etiketter: , ,

Flere nyheder og artikler

DING DONG! - Der er gæster

Postet af Bundgaard - 13:24
Hvert hold må inden draften afholde lukkede workouts med op til 30 draft-aktuelle spillere.

Her er en liste over de draft-aktuelle spillere Jets har haft på besøg (eller skal have) til en privat workout... eller det vil sige: dem jeg har kunne spore op.

Følg links for at læse om de enkelte spillere:

Greg Toler, CB, St. Pauls
Jason Williams, LB, Western Illinois
Anthoine Caldwell, OL, Alabama
Jamaal Westerman, DL, Rutgers
Edwin Williams, OL, Maryland
Jarron Gilbert, DL, San Jose State
Mark Sanchez, QB, USC
Jaimie Thomas, OG, Maryland
Rhett Bomar, QB, Sam Houston State
Donald Brown, RB, Connecticut
Josh Freeman, QB, Kansas State
Rashard Jennings, RB, Liberty
Richard Quinn, TE, North Carolina
Louis Delmas, S, Western Michigan
Matthew Stafford, QB, Georgia
Sammie Lee Hill, DT, Stillman
Dorrell Scott, DT, Clemson
Mike Teel, QB, Rutgers
Kenny Britt, WR, Rutgers
Tiquan Underwood, WR, Rutgers
Kevin Brock, TE, Rutgers
Malcolm Jenkins, CB, Ohio State
Percy Harvin, WR, Florida

Det betyder selvfølgelig ikke at disse spillere er øverst (eller bare i nærheden af toppen) på Jets draft board, men det giver en lille idé om hvilke typer af spillere og hvilke positoner Jets er på udkig efter.

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

  • At 06/04/2009 17.07.00, Anonymous Lrdzz said…

    Godt arbejde! Hjælper ihvertfald folk som mig, der ikke gider at følge så meget med - andet end når selve draften er foretages, og man kan se, hvem der ender i folden.

    Jeg kan få øje på blocking TE, dybdespillere med udviklingspotentiale på O-line - specielt guard, QB (suprise), 3-4 DE-typer i de sene runder, CB som måske-måske kan afløse Lito (når man ikke gider give ham den mega-bonus han står til at modtage næste sæson), safety (warum?), blandet landhandel af WR og en RB - der ikke er short yardage back (vil han kunne komplementere Leon i længden?).

     
  • At 06/04/2009 18.39.00, Blogger Bundgaard said…

    Mht. til RB så går jeg ud fra at du tænker på Donald Brown. Han er godt nok sat til 2-3 runde i scouting reporten, men det må være fordi den er lavet for mindst et par måneder siden. Som jeg ser det er Jets eneste mulighed for at lande Brown (uden at trade op) hvis de tager ham med det 17. pick - han er med 99.9% sikkerhed væk når vi kommer til faddet igen!

    Jeg ville dog være godt tilfreds hvis vi samler Rashard Jennings op. Han er en stor tung RB a la Brandon Jacobs. Han kunne være noget nær det perfekte kompliment til Leon.

     

Cutler fortsætter karrieren i Chicago

Postet af Bundgaard - 03 april 2009 10:46
Jeg havde egentlig ikke forventet at Broncos ville kunne få det helt vilde for "tudeprinsen" Jay Cutler, men allerede igår stod det klart at de mange bejlere ville presse prisen ganske højt i vejret.

Dem der var villige til at give mest, var Chicago Bears der ender med at sende to 1. rundevalg, ét 3. rundevalg og QB Kyle Orton til Denver for Cutler og et 5. rundevalg.

...med det prisskilt er jeg egentlig ganske godt tilfreds med at Cutler ikke havnede hos Jets.

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

Ånd lettet op

Postet af Bundgaard - 02 april 2009 00:36
Gårsdagens "nyhed" om at Jets har tilbudt Justin McDrop en kontrakt var selvfølgelig bare en aprilsnar.

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

  • At 02/04/2009 10.42.00, Anonymous Lrdzz said…

    Jeg ved at dit had til McDrop er endnu stærkere end mit, mon ikke det intense had have skinnet igennem i en 'rigtig' artikel :D

     
  • At 02/04/2009 12.11.00, Blogger Bundgaard said…

    Jo, der var nok sluppet et enkelt sgu, fanden og for helvede igennem censuren :D

     

Jets interesseret i gammel kending

Postet af Bundgaard - 01 april 2009 08:54
Det er ikke kun Cutler der er på Tannenbaums radar i disse timer, for efter at man gav Coles lov til at søge nye græsgange er der ikke meget dybde og erfaring blandt Jets få tilbageværende WRs.

Det har man tilsyneladende erkendt i Jets front office og man er derfor begyndt at kigge sig om efter mulige emner blandt de resterende free agents, så man ikke er "tvunget" til at vælge en WR med 17. valget, men kan gå efter best player available.

Lige nu er der ifølge flere medier klare indikationer på at Jets har tilbudt WR Justin McCareins en kontrakt.

McCareins spillede for Jets fra 2004 til og med 2007 og har derfor allerede kendskab til Brian Schottenheimers system og er tiltænkt pladsen modsat Jerricho Cotchery.

Etiketter: ,

Flere nyheder og artikler

  • At 01/04/2009 13.07.00, Anonymous Lrdzz said…

    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     

Jagten på Cutler er i gang

Postet af Bundgaard - 08:24

Denver Broncos har opgivet alle forsøg på at tale QB Jay Cutler til fornuft og ejer Pat Bowlen har nu åbent meldt ud at Broncos vil trade Cutler til et andet hold.

Samtidig er Cutler blevet slettet fra Broncos depth chart og al Cutler-merchandise er fjernet fra deres online-butik... noget siger mig at de mener det alvorligt.

Ikke overraskende har en god håndfuld hold allerede meldt sig ind i kampen om den talentfulde QB... her i blandt Jets. De øvrige bejlere er Tampa Bay Buccaneers, Detroit Lions, San Fransisco 49ers, Chicago Bears, Cleveland Browns og Washington Redskins. Mon ikke der er et par hold mere der viser interesse i det kommende døgns tid?

Hvad siger I folkens?... er i interesseret i at se Cutler i Jets-trøjen?

Etiketter:

Flere nyheder og artikler

  • At 01/04/2009 13.05.00, Anonymous Lrdzz said…

    IMO mangler der en pålidelig QB og en ditto WR før holdet er skarpt. Problemet med Cutler er, at vi kommer til at slippe nogle meget høje picks for ham.... simple as that. Selvfølgelig kommer det an på, hvad Denver vil have for ham - men snakker vi størrelsesordenen dette års første og måske næste års første, så siger jeg klart nej - og vil hellere have en Clemmens/Leftwich/whatever bag center og så have de to-tre draftvalg i det lange løb.

     

Velkommen til NewYorkJets.dk

NewYorkJets.dk er dit danske stoppested for nyheder om - og kommentarer til alt hvad der berører New York Jets. (mere)

Bloggen har eksisteret siden sommeren 2005 og er tænkt som et samlingspunkt for de danske Jetsfans, så giv endelig din mening til kende i kommentarfeltet til de enkelte poster!

Skulle du have mod på selv at poste nyheder og meninger her på bloggen, så er nye bloggere altid velkomne.

Har du kommentarer, spørgsmål eller gode ideer, så send en mail.

Du kan også finde NewYorkJets.dk på Facebook og på Twitter.

Abonner på NewYorkJets.dk

Nuværende skribenter på NewYorkJets.dk:

  • Mark Bundgaard Hansen
  • Rasmus Hansen
  • Mathias Oehlenschlæger
  • Jets-katten

Notice: We are in no way affiliated with New York Jets or the National Football league. This is an unofficial fan page

Nyhedsbrev

Indtast din email nedenfor og modtag et nyhedsbrev når der er nyt på siden. Vi sender max en mail om dagen og du kan altid framelde dig igen.

Tilmeld

Afstemning

Seneste kommentarer

    NewYorkJets.dk chat

    Social Media

    Støt os ved at "synes godt om" os på Facebook og modtag masser af opdatering om Jets.

    Vis din support for Gang Green ved at tilføje et NewYorkJets.dk badge til dit Facebook profil-billede.

    Følg os på Twitter

    NewYorkJets.dk podcasts

    Vi laver med jævne mellemrum Jets-relaterede podcasts omkring holdet, kampene og spillerne. Her er en liste over tidligere podcasts:

      J-E-T-S JETS! JETS! JETS!
      ...now let's go eat a goddamn snack!